Automatyzacja procesów

BPM_transparent_v2Współczesne firmy działają w oparciu o procesy zawierające ich know-how i dające im przewagę konkurencyjną na rynku. Comarch ERP Altum został wyposażony we wbudowane narzędzia Business Process Management (BPM), co zdecydowanie wyróżnia ten system spośród innych tego typu na rynku.

Jak to działa? BPM umożliwia całkowitą lub częściową automatyzację procesów zachodzących w firmie. Dzięki BPM możemy automatyzować zarówno rutynowe procesy charakterystyczne dla każdej firmy, jak również nietypowe zadania, specyficzne dla każdego przedsiębiorstwa, np. wprowadzenie automatycznej promocji na konkretne produkty w oparciu o spadek sprzedaży poniżej wcześniej ustalonego limitu.

Tworzenie własnych procesów

Współcześnie, choć wiele firm działa w tej samej branży to sposób funkcjonowania ich przedsiębiorstwa jest całkiem inny. Wymaga to indywidualnego podejścia do każdej firmy. Obok listy automatycznych procesów, które są dostępne w standardzie, system został wyposażony w intuicyjny kreator, który umożliwia tworzenie własnych procesów BPM. Wszystko to stwarza możliwość zautomatyzowania najbardziej specyficznych i wymagających procesów charakterystycznych dla danej firmy i jej działalności.

Skrzynka zadań

Wiele procesów zachodzących w firmie na pewnym etapie wymaga podjęcia określonych decyzji przez człowieka, stąd nie można ich w pełni zautomatyzować. Do obsłużenia tego typu procesów w systemie została stworzona specjalna skrzynka zadań. Akcje inicjowane przez jednego z użytkowników automatycznie powodują konieczność reakcji ze strony innych osób biorących udział w danym procesie. System pilnuje, aby wiadomość trafiła do odpowiedniej osoby, a w razie potrzeb uruchamia mechanizm przypomnień lub alertów. Dzięki integracji skrzynki zadań z pocztą e-mail, BPM umożliwia łatwą komunikację pomiędzy pracownikami, jak również z dostawcami i odbiorcami.

Kontekstowe wywoływanie procesów

Przydatną funkcjonalnością BPM jest możliwość definiowania procesów kontekstowych. Na etapie definiowania procesu przypisuje się mu typ obiektu w kontekście, którego proces ma być uruchamiany. Może to być np. kontrahent czy też towar. Dzięki tej opcji możliwe jest uruchamianie procesu, np. dla kilku wybranych kontrahentów, bezpośrednio z poziomu otwartej w systemie listy. Znacznie ułatwia to codzienną pracę użytkowników.

Automatyzacja w oparciu o dane Business Intelligence

Grafika01NEW Comarch ERP Altum automatyczne procesy BPM mogą opierać się o dane z raportów Bussines Intelligence. Oznacza to, że automatyczne procesy BPM są tutaj konkretnymi ścieżkami postępowania uzależnionymi od aktualnych danych oraz prognoz np. Dzięki temu system inteligentnie reaguje na sytuację w firmie i dostosowuje do niej właściwe kroki.

Jak to działa? Na podstawie danych analitycznych Business Intelligence dowiadujemy się, że w ostatnim miesiącu w województwie śląskim i małopolskim, sprzedaż danego modelu spodni systematycznie spada. W oparciu o prognozy sprzedaży wiemy, że nie możemy liczyć na poprawę sytuacji. Business Intelligence w porę zauważył problem, a proces BPM wysłał automatyczną informację do menedżera o zagrożeniu wraz z gotową propozycją działania: „W sklepach A i B należy przecenić spodnie minimum o 30%”.

Procesy w sprzedaży

BPM3Procesy handlowe należą do najbardziej istotnych aspektów funkcjonowania firmy. Często są one skomplikowane i składają się z rozbudowanych ścieżek postępowania. BPM umożliwia częściowe lub całkowite zautomatyzowanie takich działań, jak np.: ofertowanie, realizacja zamówień, przydzielanie rabatów, czy obsługa reklamacji.

Jak to działa? Klient składa reklamację w sklepie. Następnie system na podstawie zmiany statusów reklamacji (przyjęcie towaru, uznanie reklamacji itd.), automatycznie przekierowuje obsługę reklamacji do następnej osoby odpowiedzialnej za kolejny krok, czy też informuje klienta o statusie reklamacji, wysyłając odpowiednią wiadomość e-mail. Cały proces reklamacji jest w ten sposób uporządkowany a klient wie, kiedy i gdzie powinien się zgłosić po odbiór reklamowanego produktu.

Procesy w logistyce

magazyn3Dzięki procesom BPM przedsiębiorstwo ma możliwość całkowitej lub częściowej automatyzacji procesów związanych z logistyką, jak: przyjmowanie, zamawianie, ustalanie limitów stanów magazynowych, obsługa towaru (przesunięcia pomiędzy magazynami itd.).

Jak to działa? Z uwagi na atrakcyjną promocję, w jednym ze sklepów sprzedano 6 par tych samych butów w jeden dzień. Poziom zatowarowania spadł poniżej ustalonego limitu. System, aby uzupełnić powstałe braki, automatycznie zamawia potrzebny towar wysyłając odpowiednie dokumenty do dostawcy. Następnie kontrahent dostarcza towar, a system automatycznie przyjmuje dostawę na magazyn, generując potrzebne dokumenty. Kolejny krok to automatyczne przesunięcie towaru na magazyn w sklepie.

Procesy w finansach

naleznosci2Wiele procesów związanych z zarządzaniem finansami firmy może zostać usprawnionych oraz zautomatyzowanych dzięki wykorzystaniu BPM. Jednym z obszarów, w których wykorzystanie BPM może przynieść realne korzyści i oszczędności, jest zarządzanie przeterminowanymi płatnościami.

Jak to działa? Stworzony w systemie proces może automatycznie co jakiś czas wysyłać do osób odpowiedzialnych za egzekwowanie płatności informację, którzy kontrahenci zalegają z płatnościami. Jednocześnie do tych kontrahentów rozsyłana jest informacja o konieczności uregulowania należności oraz o zablokowaniu do tego czasu możliwości dokonywania transakcji. W momencie uregulowania płatności, system automatycznie odblokowuje transakcje dla danego kontrahenta.


Kontakt

Nie zwlekaj i skontaktuj się z nami. Nasi pracownicy chętnie odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania.

tel. 61 822 66 62
biuro@integramax.pl

Wsparcie
techniczne

INTEGRAMAX © 2016
REALIZACJA: IADU.pl